Tuesday, November 29, 2016

Management

ADAKAH ANDA micromanager A? JIKA YA, anda perlu berhenti

"Sila micromanage saya," kata tidak ada orang - lamanya.

Mungkin, dengan kanak-kanak, ini dipanggil keibubapaan yang baik. Walau bagaimanapun, apabila ia datang untuk menguruskan sebuah pasukan atau syarikat - gaya pengurusan ini akan dapat melepaskan diri dan demotivate pekerja.

Sebagai seorang pemimpin, sudah tentu anda tidak boleh membiarkan kakitangan anda melakukan apa sahaja yang mereka mahu dan perlu ada sedikit kawalan. Walau bagaimanapun, ia adalah penting untuk mengiktiraf garis halus antara menjadi micromanager dan pengurus hands-on. Jadi, yang manakah anda?

Micromanager micromanager: Quick Self-cek Seperti kebanyakan micromanagers, mereka mungkin tidak sedar bahawa mereka melakukannya. Mari kita bersikap jujur, mempunyai apa-apa yang pernah digunakan untuk anda:

Sentiasa mahu tahu di mana semua ahli pasukan anda dan apa yang mereka usahakan. Memberitahu pekerja apa yang perlu dilakukan, bagaimana dan bila untuk melakukannya. Apa-apa keputusan, walaupun orang-orang kecil perlu melalui anda terlebih dahulu.

Terdapat sedikit atau tiada perwakilan kuasa yang diberikan kepada pekerja anda. Input yang diberikan tidak mempunyai nilai. Pekerja menghabiskan lebih banyak masa melaporkan kemajuan mereka daripada bekerja pada projek. Kesangsian atau kedua-meneka pasukan anda.

Elakkan bercuti kerana anda bimbang pejabat akan runtuh tanpa anda. Berikan menyalahkan kepada seseorang, apabila perkara yang tidak pergi seperti yang dirancang. Rasa seperti anda mengetahui kebanyakan (jika tidak semua) pada masa itu. Jika anda menjawab "ya" untuk lebih daripada beberapa situasi di atas, anda boleh berada di jalan ke sisi gelap. Tetapi, ia adalah okay. Selalu ada ruang dan masa untuk berubah. Bagaimana Untuk Menjadi Hands-on Manager Hands-on Pengurus

# 1 Menjadi pendengar yang aktif

Biasanya, tahu-it-semua pemimpin enggan mendengar kepada sesiapa, tetapi dia / dirinya. Percaya bahawa pasukan anda adalah pintar dan berkebolehan. Terbuka kepada idea-idea yang berbeza dan bertanya soalan untuk kejelasan. Mereka mungkin positif mengejutkan anda, jika anda membiarkan mereka. Anda perlu dapat melihat kebijaksanaan dalam cadangan atau pendapat orang lain. Kami telah bercakap tentang perkara ini sebelum ini dalam artikel kami sebelum ini.

# 2 Set jangkaan, tanpa menetapkan

Menetapkan jelas, matlamat yang boleh diukur menjadikan apa yang diharapkan dari seorang pekerja jelas. Itu yang berkata, ada perbezaan antara berkongsi jangkaan itu dan menetapkan bagaimana untuk sampai ke hasil itu. Tugas anda sebagai seorang pemimpin adalah untuk menetapkan dengan jelas syarat-syarat kepuasan bagi apa-apa tugas yang anda berikan. Walaupun ia adalah penting untuk menyatakan dengan jelas apa yang anda menjangka keputusan akhir untuk kelihatan seperti, tidak memberi A arahan Z tentang bagaimana untuk sampai ke sana. Lagipun, bagaimana anda boleh mengharapkan pasukan anda untuk belajar jika mereka tidak mendapat peluang untuk melalui jalan yang diri mereka sendiri?

# 3 Mengutamakan apa yang penting

Mulakan dengan menentukan apa kerja adalah penting bagi anda untuk terlibat dalam dan apakah barangan yang kurang penting. Selain itu, kita lihat pada senarai tugasan anda untuk melihat jika terdapat apa-apa kerja yang belum selesai yang boleh diwakilkan kepada ahli-ahli pasukan anda. Ini juga akan membantu ahli-ahli pasukan anda mempelajari kemahiran baru, meningkatkan prestasi anda secara keseluruhan dan membolehkan pasukan anda untuk mengisi jurang apabila terdapat situasi kecemasan.

# 4 Panduan lanjut, kurang

Hentikan menghabiskan masa anda memantau setiap detail minit bagaimana kerja yang sedang dilakukan. Sebaliknya, memastikan ahli-ahli pasukan anda berada di laman yang sama tentang bagaimana kerja akan terungkap dan mendaftar masuk secara teratur tentang kemajuan. kunci tidak lebih daripada melakukannya dan memohon nombor titik 3. Anda perlu disediakan untuk tujuan anda sebagai sumber, mewujudkan peluang pembelajaran dan pengajaran akauntabiliti.

# Kemajuan 5 Monitor dengan terhad daftar masuk

Hanya kerana anda tidak micromanaging, itu tidak bermakna anda benar-benar berlepas tangan sama ada. Jadual pemeriksaan konsisten dan perlu, supaya anda boleh pastikan anda berada pada halaman yang sama. Walau bagaimanapun, kemas kini berterusan boleh mengurangkan produktiviti, kerana ahli pasukan mempunyai untuk menghentikan apa yang mereka lakukan untuk berinteraksi dengan anda. Plus, anda akan membina satu budaya yang tidak sihat, di mana pasukan anda hanya melakukan perkara-perkara untuk mendapatkan anda di luar bahu mereka.

Dasarnya adalah ... dalam persekitaran perniagaan hari ini tangkas, pantas, ia adalah penting untuk mempercayai, melepaskan, dan memberi kuasa kepada pasukan anda untuk mengambil pemilikan dan menjalankan tugas mereka.

No comments:

Post a Comment